donderdag 18 oktober 2012

Gewerkt met de Eclips van Sizzix

Gepost door krea2day Cynthia op 10/18/2012 11:38:00 a.m.

Hallo Dames

Het afgelopen weekend ben ik een dagje naar me vriendin Roxanne geweest wat weer super gezellig was. Dit keer hebben we tijd gemaakt om samen ook nog wat te maken, normaal hebben we elkaar zo veel te vertellen dat we daar niet aan toekomen. Roxanne heeft bij mij een tijdje geleden al de snijmachine Eclips van Sizzix bij mij gekocht. Ik had er zelf nog nooit mee gewerkt tot het afgelopen weekend dan. Ik heb zelf de Cricut die al een hele tijd stil staat en ik wilde wel eens weten wat nu eigenlijk het verschil met de Cricut is. In gebruik is de Cricut iets simpeler maar de mogelijk heden van de Eclips is veel groter. Wat de Cricut niet kan zijn patronen van het internet afhalen en dan snijden dat kan de Eclips wel. Van de Eclips zijn ook cartridge te koop net als van de Cricut alleen zijn ze dan een stuk goedkoper. Ook de snijmatten zijn goed koper en wat ook goed gaat is de mat in spuiten met een bus lijmspray dat 7 minuten laten drogen en je mat plakt weer voldoende om te snijden. Dit kan je ook met de matten van de Cricut doen dan kan je mat veel langer mee. Het voordeel is ook dat de mat niet zo erg plakt als een nieuwe waar door je eerste werkstukken kapot gaan of helemaal krom er af trekt dit is echt zo bij de Cricut matten. Maar wat is er nou zo leuk aan de Eclips want dat wilde ik jullie vertellen. Je kan alle vormen snijden die je wilt, die je kan gebruiken bij je kaarten maken of scrappen net als de Cricut. Maar wat je dus heel veel kan met de Eclips is 3D snijden, dus heel veel doosjes, tasjes, huisjes, traktaties, lantaarntjes in alle vormen te veel om op te noemen, alles word in onderdelen gesneden en plakken maar. Op internet kan je dan ook nog een filmpje kijken hoe het in elkaar moet, super handig als je niet zo goed in Engels bent net als ik. Dan kan je nog cartridge kopen die je samen met de Tim Holtz stempels kunt combineren. Je stempel word netjes uit gesneden in de zelfde vorm dan je stempel afdrukken echt iets voor de Tim Holtz fans.

Dit huisje heb ik het weekend gemaakt samen met Roxanne wat vinden jullie er van ??

 
 
Met een waxinelampje

 
 
Van deze lantaarn heb ik wat workshop pakketjes in huis,
ik neem ze mee naar de beurs het weekend. het pakketje kost € 4,50
daar zit alles bij om de lantraan te maken, lampje, brads, papier,
excl. de bloemen.

handtekening

6 reacties:

sylvia on 18 oktober 2012 om 12:22 zei

Oooh echt geweldig leuk zeg!
Ik zou haast gaan twijfelen ..
Maar ik heb net weer een paar nieuwe cartridge's gekocht
Dus ik ou het maar lekekr bij mijn cricut
Groetjes syl

Anita Meijer on 18 oktober 2012 om 14:26 zei

Wauw dit ziet er echt super uit, een plaatje om naar te kijken, echt helemaal top.
Liefs van Anita

Sieta on 18 oktober 2012 om 18:33 zei

Wat is dit geweldig romantisch met de lichtjes zo achter de raampjes.
En die lantaarntjes zijn een plaatje, prachtig gemaakt Cynthia.

Liefs, Sieta

Monique - Mienokje on 18 oktober 2012 om 20:12 zei

Wow, dit is toch wel erg leuk om mee te werken.
Groetjes, mienokje

Nicole on 18 oktober 2012 om 20:22 zei

Wat een gezellige creaties. Prachtig hoor. Liefs, Nicole

Ghea on 19 oktober 2012 om 18:08 zei

Ze zijn prachtig Sieta
Liefs Ghea

Een reactie posten

 

krea2day Copyright © 2011 Krea2day blog is Designed by MMDesigns Inspired by BTemplates